Nuffnang..Jom Klik2

Wednesday 27 August 2014

MISTERI


Hari ni aku di kejut kan dengan panggilan dari seorg kawan, mau x tekejut kan dah lah hujan lebat pulak..kawan ni kira kawan lama jugak lah kawan zaman purba org kata waktu tu guna fon NEC lagi..apa yg buat aku terkejut tu sbb setahu aku dia baru kawin 3 bulan dan sekarang dia cakap dia dah jadi balu ya allah tekejut beruk aku dengar..aku pun ucapkan takziah kat dia..
Biasalah kita kalau dengar perkataan Meninggal tu automatic keluar dari mulut atau dalam.fikiran nak tau pasal apa sakit apa dimana mcm mcm lah kan?? Standard org melayu..mcm aku lah melayu hehe..
Lama dia diam dia kata cuba kau fkr pernah tak org kena gigit tebuan meninggal dalam masa berapa jam ja?? Aku pun ternganga kejap aku x pernah dgr lagi lah kes mcm tu aku pun tanya dia balik kenapa banyak ekor ka tebuan tu dia masuk ladang ka mcm mana?? Alah biasalah soalan aku kan?? Mcm kau jugak lah kot hehe.
Dia kata x zie dia kena gigit tebuan tu seekor ja dalam rumah dan dalam bilik tido kami! Tapi sebelum kena gigit tu dia demam.kawan aku cakap kat aku lah..
Yg aku ni masih diam seribu bahasa dalam otak aku mungkin dah mmg waktu dia kot ajal kan kita x tau..
Kawan aku cakap lepas dia kena gigit tebuan tu dia berpeluh kawan aku pun lap lah badan dia dengan towel, kawan aku tanya dia nak pi hospital ka kawan aku paksa banyak kali dia kata xpayah sbb dia nak tido bagi dia rehat..so kawan aku tinggal kan dia rehat dalam 1 jam balik dia tgk laki dia dah xda.ambulance dtg dan doktor cek mmg sah dah meninggal..dr pun minta kebenaran cek buat posmoterm ka aku pun xtau mak kawan aku x bg sbb dia kesihan kat husband kawan aku tu ya lah kan cina mualaf DR pun heran kenapa mcm mana boleh jadi semua tanda tanya???

Kawan aku pun cerita lah dia ni ada org dengki pastu xgf dia pernah ugut kawan aku ngan lelaki ni dia kata perempuan tu cakap aku xkan biar kau hdp senang..
Aku pun takut lah jugak dengar mcm ni nauzubilah minzalik.
Minta simpang lah sgt..tu lah aku x suka berkawan sbb2 mcm ni..mana kita sangka dalam  2014 ni masih ada org guna ilmu hitam bagai kan? Xmau jadi korban..
Kadang2 kawan makan kawan cukup banyak di mana2..selalu org buat tersebut merasa sakit hati terhadap korban..berbuat baiklah pada semua org jgn buat org sakit hati atau pun kesal..
Ini pesanan buat ku sendiri..
Buat baik pun banyak x suka buat x baik lagi org x suka...
Allah Maha Besar.
Syukur aku di berikan kesihatan yg baik hingga hari ini..
Semoga Allah melindungi ku dan keluarga ku
AMIN.

No comments:

Post a Comment