Nuffnang..Jom Klik2

Saturday 30 August 2014

BEE HOON SUP UTARA

Bee Hoon sup UTARA
First time saya masak sup ni sebab Mr Hubs sangat suka makan jadi bila dah lama duduk kk mcm susah pulak nak makan makanan belah sana kan?? Mau xmau saya kena usahakan jugak memasak untuk dia.
Bee hoon sup ni saya rasa kalau kat changloon atau langakawi selalu ada lebih lebih lg bila time pasar malam kan??
Hehe alhamdulilah biar jarang sekali berperang kat dapur ni x pernah gagal lg mencuba sbb sya ni jenis derhaka semua sya ubah janji ada basic dia..
Sup saya ni saya campur tulang dan isi bayangkan sedap dia mcm mana?? Wakaka.
Sambal merah saya tu pun saya ubah dengan menggunakan air dari sup tulang saya dan biar dia masak sampai betul betul masak.
Maksud saya lama lah.
Sambal kicap pun sya ubah dengan menggoreng cili dan bawang putih terdahulu sebelum di blend..
Sedap gak lah yg penting Mr Hubs makan 4 mangkuk.
Selamat Menjamu Mata

No comments:

Post a Comment